w czym pomagamy?

Depresja

Czy doświadczasz obniżonego nastroju, przygnębienia, odczuwasz brak energii, trudno mobilizować Ci się do codziennych aktywności? Nie cieszą Cię rzeczy, które wcześniej dawały Ci satysfakcję? Trudno Ci się skupić, masz problemy ze snem, do tego obniżony lub zwiększony apetyt? Masz poczucie braku sensu, doświadczasz myśli rezgnacyjnych lub samobójczych? Zgłoś się do nas po pomoc. Depresja i inne zaburzenia nastroju to choroby, które można i trzeba leczyć. Nie musisz zmagać się z tym sam. Nasi specjaliści zaoferują fachową pomoc.

Zaburzenia snu

Cierpisz na bezsenność? Masz problemy z zasypianiem, albo wybudzasz się w nocy? Twój sen jest nieregenerujący? A może jesteś nadmiernie senny w ciągu dnia? Zgłoś się do nas na konsultację. Nasi specjaliści oferują specjalistyczną diagnostykę i leczenie zaburzeń snu.

Zaburzenia lękowe | nerwica

Jeśli podejrzewasz, że masz “nerwicę”, doświadczasz stanów niepokoju, lęku, czujesz się przewlekle napięty, zamartwiasz się, masz napady paniki lub inne dolegliwości lękowe – zgłoś się do nas po pomoc. Specjalizujemy się w diagnozowaniu i leczeniu różnych zaburzeń lękowych, m.in.: napadów lęku panicznego, zaburzenia lękowego uogólnionego (GAD), fobii społecznej, zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego (OCD/nerwica natręctw), zaburzenia stresowego pourazowego (PTSD), fobii prostych.

Zaburzenia afektywne dwubiegunowe

Doświadczasz zmian nastroju, na który składają się naprzemiennie występujące „doły” i „góry”.  Czy doświadczyłeś wyraźnego okresu nieprawidłowego i stale podwyższonego, ekspansywnego lub drażliwego nastroju, który trwał przynajmniej tydzień?

Czy także doświadczyłeś wyraźnego obniżenia nastroju, utraty przyjemności i energii? Większość chorych z zaburzeniami afektywnymi dwubiegunowymi doświadcza w życiu zarówno epizodów depresji, jak i manii. Niektórzy pacjenci częściej borykają się z depresją. Inni częściej miewają epizody manii. Objawy są w pewnym stopniu kwestią indywidualną.

Choroba afektywna dwubiegunowa jest przewlekła, nawracająca i pełna różnorodnych, burzliwych objawów, które z miesiąca na miesiąc mogą być sobie wręcz przeciwstawne. Wymaga różnorakich i wzajemnie uzupełniających się sposobów leczenia. Chociaż podstawą Twojej terapii powinien być odpowiedni dobór i regularne zażywanie zalecanych przez lekarza psychiatrę leków, to jednak- abyś mógł sam lub przy pomocy swojej rodziny minimalizować skutki choroby- niezwykle ważna jest też kwestia zdobycia sensownej edukacji, a także psychoterapia, która wzmocni Cię w zmaganiu się z  codziennymi trudnościami oraz pozwoli opracować Twój indywidualny plan radzenia sobie z chorobą.

Zaburzenia seksualne

Seksualność to istotny obszar, który ma wpływ na wiele sfer naszego samopoczucia i funkcjonowania. Najbardziej rozpowszechniony podział zaburzeń seksualnych obejmuje: dysfunkcje seksualne (brak lub utrata potrzeb seksualnych, zaburzenie erekcji członka – leczenie impotencji, zaburzenia orgazmu, wytrysk przedwczesny, pochwica, odczuwanie bólu w trakcie stosunku – dyspareunia), zaburzenia tożsamości płciowej – transseksualizm, zaburzenia preferencji seksualnych (parafilie). W naszej klinice uzyskasz specjalistyczną pomoc w zakresie powyższych problemów. A może potrzebujesz porozmawiać, aby rozwiać swoje wątpliwości? Nie wahaj się i zgłoś się do nas po wsparcie.

W CZYM POMAGAMY?

Zaburzenia psychiczne związane z ciążą i porodem

Chociaż narodziny dziecka zazwyczaj kojarzą się ze szczęśliwym wydarzeniem, to jednak zmiana sytuacji życiowej, wahania hormonalne, a niekiedy brak odpowiedniego wsparcia prowadzić mogą do zwiększonej wrażliwości na stres związany z okresem ciąży lub z urodzeniem dziecka. Czy będąc w ciąży lub już po narodzinach dziecka doświadczasz zmiennych nastrojów, smutku, drażliwości, częściej płaczesz i czujesz się przytłoczona? Nie bądź z tym sama i zgłoś się do nas po pomoc.

Zaburzenia odżywiania

Jedzenie przejmuje kontrolę nad Twoim życiem? Obsesyjnie liczysz kalorie, stosujesz restrykcyjne diety? Napadowo objadasz się i towarzyszy Ci poczucie winy dotyczące jedzenia, a wskazanie na wadze warunkuje to, jak o sobie myślisz? Zaburzenia odżywiania takie, jak np. anoreksja, ortoreksja, bulimia, czy zespół napadowego objadania się to schorzenia, które potrafią w znaczący sposób utrudnić lub czasami nawet uniemożliwić prawidłowe funkcjonowanie, prowadząc do stopniowego wycofywania się z życia. Daj sobie szansę. Nasi lekarze i psychoterapeuci pomogą Ci z tego wyjść.

Stres i kryzys życiowy

Obciążające czynniki zewnętrzne, np. zawodowe, zdrowotne, rodzinne, czy problemy w związku, mogą skutkować znacznym pogorszeniem samopoczucia psychicznego i codziennego funkcjonowania. Zgłoś się do nas po pomoc. Jeśli ostatnio w Twoim życiu doświadczałeś trudnych chwil i czujesz się z tego powodu gorzej, pamiętaj, nie musisz zmagać się z tym sam. Pomyślimy wspólnie, co można z tym zrobić.

Zaburzenia osobowości

Zaburzenia osobowości to charakterystyczne nieprawidłowe cechy charakterologiczne, utrwalone wzorce zachowania, sposoby wchodzenia w relacje z innymi ludźmi i funkcjonowania w społeczności. Dotyczy to również emocjonalnego przeżywania siebie i innych oraz stosunku do samego siebie i otoczenia. Powyższe cechy często związane są z subiektywnym cierpieniem, utrudniają danej osobie prawidłowe funkcjonowanie społeczne, rodzinne i zawodowe (lub w zakresie edukacji) oraz uniemożliwiają lub hamują rozwój w tych obszarach. Mogą powodować nasilone wahania nastroju, objawy lękowe, nieprawidłowe wzorce regulacji emocji pod postacią np. samookaleczeń, impulsywnych zachowań, czy powracających myśli samobójczych. Zjawisko to nie dotyczy zatem ograniczonego w czasie epizodu czy pojedynczego zachowania lub zdarzenia, ale właśnie stałych wzorców funkcjonowania. Zaburzenia osobowości często współwystępują z innymi chorobami, jak np. depresja, zaburzenia lękowe, czy uzależnienia. Podstawą postępowania jest w takich sytuacjach po pierwsze rzetelna diagnoza i dobranie odpowiedniego leczenia. Często najważniejszym oddziaływaniem jest psychoterapia. W razie potrzeby lekarz zaproponuje wsparcie farmakologiczne. Nasi specjaliści mają długoletnie doświadczenie w diagnozowaniu i leczeniu zaburzeń osobowości. Nie zwlekaj, zgłoś się do nas po pomoc.

Zaburzenia psychiczne wieku podeszłego

Schizofrenia | zaburzenia psychotyczne

Schizofrenia to przewlekła choroba, którą można i trzeba leczyć. Należy do tzw. zaburzeń psychotycznych (psychoz), czyli stanów charakteryzujących się zmienionym chorobowo, nieadekwatnym postrzeganiem, przeżywaniem, odbiorem i oceną rzeczywistości. Chory cierpiący na psychozę ma poważnie upośledzoną umiejętność krytycznej, realistycznej oceny własnej osoby, otoczenia i relacji z innymi. Może doświadczać omamów (np. tak zwanych „głosów”), wypowiadać urojenia, mieć trudności w skupianiu uwagi,  odczuwać nasilony niepokój o podłożu psychotycznym, dziwacznie się zachowywać. Choroba może także objawiać się stopniowym wycofywaniem się z dotychczasowych aktywności (np. zawodowych, szkolnych, hobby) i relacji międzyludzkich, może temu towarzyszyć zobojętnienie uczuciowe, zmniejszenie wyrażania emocji oraz upośledzenie zdolności do komunikacji z otoczeniem za pośrednictwem mimiki, czy gestów.

Jednak nie każdy epizod psychotyczny musi oznaczać diagnozę schizofrenii. Tego typu objawy mogą pojawiać się np. wskutek nadużywania substancji psychoaktywnych, czy innych chorób somatycznych. Dlatego najważniejsze jest niebagatelizowanie objawów i udanie się na konsultację do specjalisty, który ustali właściwe rozpoznanie i zaproponuje odpowiednie leczenie.

Osoba chorująca na schizofrenię ma jak najbardziej szansę dobrze funkcjonować, uczyć się, pracować. Podstawą jest stała współpraca z psychiatrą i terapeutą oraz właściwie dobrane leczenie farmakologiczne. Obecnie mamy do dyspozycji coraz więcej nowoczesnych i dobrze tolerowanych leków, które pozwalają pacjentom dobrze się czuć i funkcjonować. Nasi lekarze mają duże doświadczenie oraz nieustannie podnoszą swoje kwalifikacje, aby móc zaproponować pacjentom jak najefektywniejszą pomoc, zgodną z najbardziej aktualnymi standardami leczenia. W naszej klinice nie ograniczamy się do oddziaływań farmakologicznych. Oferujemy także wsparcie psychoterapeutyczne, które jest niezmiernie ważne w powrocie do zdrowia i dobrego funkcjonowania.

Zaburzenia psychosomatyczne | bóle psychogenne

Doskwiera Ci przewlekły ból lub masz inne uporczywe objawy fizyczne, a konsultacje lekarskie i wykonywane badania nie uwidaczniają somatycznej przyczyny dolegliwości? Podłoże może być psychologiczne. Do schorzeń psychogennych zaliczane są różnego rodzaju dolegliwości fizyczne nie mające uchwytnego źródła organicznego, najczęściej są to: bóle (np. głowy, kręgosłupa, wędrujące bóle różnych okolic ciała), zaburzenia funkcjonowania układu pokarmowego (np. wrzody, zespół jelita drażliwego), oddechowego lub krążenia. Dodatkowo dolegliwości bólowe bardzo często współwystępują z innymi zaburzeniami psychicznymi, jak na przykład depresja, zaburzenia lękowe lub uzależnienia. Dlatego bardzo ważna jest specjalistyczna diagnoza i zaplanowanie odpowiedniego leczenia. Oprócz oddziaływań farmakologicznych ważną rolę pełni tu psychoterapia i fizjoterapia. W CALMIE zaproponujemy Ci kompleksową opiekę.

Uzależnienia

Czujesz, że tracisz kontrolę nad używaniem alkoholu? A może ta granica została dawno przekroczona i trudno Ci przestać? Środki psychoaktywne stały się sposobem na regulację samopoczucia? Internet, komputer, gry zabierają Ci czas, który powinien być przeznaczony dla bliskich lub sprawiają, że trudno zaangażować Ci się w inne aktywności? Masz wątpliwości, czy Twój problem to już nałóg? Uzależnienie od alkoholu, narkotyków, leków uspokajających, a także uzależnienia behawioralne takie, jak uzależnienie od internetu, mediów społecznościowych, gier, hazardu, czy seksu to zaburzenia, które można leczyć. Zgłoś się do nas po pomoc, jeśli czujesz, że potrzebujesz zmiany.